Cele mai bune vitamine in 2019

ImagineNumePretDetalii
Vitamina B17 - Amigdalina 150 capsuleVitamina B17 - Amigdalina 150 capsuleMareClick aici pentru detalii
Vitamina B Complex - B1,B2,B3,B5,B6,B12Vitamina B Complex - B1,B2,B3,B5,B6,B12MediuClick aici pentru detalii
Tablete efervescente Redoxon Double Action BayerTablete efervescente Redoxon Double Action BayerIeftinClick aici pentru detalii

Alimentatia noastra ar trebui sa ne aduca in organism toti nutrientii de care aven nevoie, dar in realitate lucrurile stau putin diferit. Desi ne hranim zilnic cu alimente din cele mai variate, uneori din nestiinta, alteori din neglijenta, nu ii asiguram corpului cele necesare pentru o functionare corecta si fara probleme. De aceea suntem nevoiti sa apelam la suplimente nutritive pentru a ne simti bine in pielea noastra si capabili de orice.

Nu este o idee gresita sa luam din vitamine ceea ce nu am putut asimila din mancare. Energia si starea de bine se obtin dintr-o alimentatie sanatoasa, sport si uneori aport de vitamine sau minerale. Pe piata exista o multime de variante de suplimente care ne pot ajuta sa ne simtim bine si sa ne traim viata la intregul potential.

La televizor si in farmacii vedem o multime de reclame ale vitaminelor si suplimentelor nutritive, dar este greu sa ne decidem asupra unei marci sau a alteia avand atatea optiuni si fiecare promite sa fie mai buna decat celelalte existente pe piata. Cand vine vorba de adulti, parca decizia se ia mai usor.

Pana la urma adultii stiu sa isi analizeze starea si organismul, iar la primele semne de rau se vor opri din a lua acele suplimente, dar cand vine vorba de copii lucrurile sunt dublu mai delicate. Cei mici nu ne pot spune daca se simt rau sau nu si parintii trebuie sa fie foarte atenti la starea lor pentru a interveni inainte sa se ajunga la complicatii.

Alegerea vitaminelor cele mai potrivite este dificila atunci cand pe piata exista atat de multe optiuni, branduri, oferte. De asemenea, modul in care se iau vitaminele este la fel de important ca substantele pe care le contin vitaminele in sine. Cele mai bune vitamine pot fi alese usor atunci cand se tine cont de o serie de elemente care vor fi detaliate mai jos. Va oferim Ghidul cumparatorului pentru a alege ce este mai bun pentru organismul fiecaruia.

 

Ghidul cumparatorului

 

1

Nevoia/Carenta

Vitaminele se aleg in functie de nevoia sau nevoile fiecarui organism, respectiv tinand cont de ce carente are. Daca are o deficienta de fier, nu o sa ia magneziu pentru ca nu o sa il ajute cu nimic si mai poate face supra-dozare cu o vitamina pe care o are deja in sistem. Este foarte important ca fiecare persoana sa stie nivelul fiecarui element in sine si sa ia doar ce are nevoie.

Exista perioade mai delicate, implicit mai dificile, cum ar fi perioadele de astenie in care se schimba anotimpul, iar munca intelectuala sau fizica intensa face corpul sa se simta slabit, apatic, melancolic. In aceste momente ale anului este de preferat ca persoana in cauza sa isi faca un set complet de analize pentru a vedea de ce are nevoie pentru a se simti plin de vitalitate si pofta de viata.

De asemenea, vitaminele nu se iau doar pentru a preveni o teama de-a noastra, nici de dragul de a le lua pur si simplu. Surplusul de o vitamina poate duce la boli la care nu ne-am astepta. Este bine sa ne analizam alimentatia si daca nu mancam anumite legume sau fructe sa ne verificam imediat nivelul acelei vitamine. Daca descoperim ca avem o carenta atunci ar trebui sa ne suplimentam alimentatia cu acea vitamina. Medicul stie cel mai bine ce sa ne recomande si cum sa interpreteze analizele, deci el este cel care ne poate da cel mai bun sfat.

Nu toate vitaminele ne fac bine pentru ca pot contine elemente care ne fac rau. Exista si lucruri de evitat cand alegem anumite vitamine si ne referim aici la continutul de cofeina care ne poate da o stare de agitatie si alerta continua, un continut de vitamina de peste 100%, ceea ce poate fi daunator organismului si vitaminele care contin zaharuri.

Daca incercam sa slabim luand anumite vitamine care sa ne inhibe senzatia de foame, atunci este imperios necesar sa fim atenti sa nu ne introducem in organism zahar tocmai prin ceea ce trebuia sa ne ia pofta de mancare.

2

Concentratia de vitamine

Aceasta concentratie este aleasa in functie de modul in care ne hranim si cu ce. Daca alimentatia este bogata in fructe, legume si cereale integrale atunci nevoie de vitamine este mai mica sau concentratia care ne trebuie este mica. O concentratie mai mare decat ne-ar trebui poate duce la alte probleme medicale, deci este bine sa se tina cont de concentratia vitaminelor si sa nu se depaseasca gramajul prescris de medic.

3

Forma de administrare

Aici vorbim clar de modul in care arata si se introduc in organism vitaminele. Pentru o absortie cat mai rapida se apeleaza la vitamine efervescente, dar care pot contine diverse arome si uneori zahar. Pentru adulti cele mai des intalnite si chiar recomandate sunt capsulele care se inghit repede si uneori fara apa. Cand vine vorba de copii vitaminele au forme variate: jeleuri, sirop, tablete dizolvabile, pastile, totul pentru ca acestia sa nu respinga o vitamina care miroase sau are un gust ciudat, urat ca de medicament.

De asemenea, medicul sau farmacistul sunt cei care ne spun de cate ori pe zi se ia o vitamina si trebuie sa respectam acel calendar cu strictete. Mai putin decat ne-a fost prescris nu ne va ajuta, iar mai mult ne va dauna.

4

Numarul de aditivi

Traim intr-o lume comerciala in care aditivii sunt peste tot. Trebuie sa fim atenti la ce introducem in propriul organism si mai ales la ce aditivi alegem sa consumam. Aditivii se regasesc si in produsele farmaceutice si mai ales in vitamine sau multivitamine.
Este recomandat sa se ia numai produse care au un continut scazut de aditivi si care contin vitamine cat mai aproape de starea naturala. Organismul este capabil sa absoarba mult mai rapid vitaminele naturale si riscurile sunt zero. Verificarea etichetei este un lucru esential inainte de a cumpara vitaminele. Pe piata exista produse care contin lactoza si alergeni, de aceea persoanele cu probleme de acest gen ar trebui sa se tina departe de ele.

5

Provenienta vitaminelor

Cel mai sigur este sa luam vitamine care au fost extrase din surse naturale cum ar fi plantele. Orice element impur, obtinut in laborator ne poate dauna si cand vine vorba de cei mici lucrurile sunt de doua ori mai complicate. Este foarte important ca vitaminele sa nu contina fructoza obtinuta in laborator chiar daca pe ele scrie mare “natural”.

6

Continutul de vitamina B

Cele mai importante vitamine din intreg complexul existent sunt cele din gama B si sunt foarte usor de asimilat daca vorbim de urmatoarele: B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 si B12. Celelalte vitamine B nu sunt neaparat necesare corpului si se absorb mult mai greu. Deci este mai bine sa ne limitam la cele care sunt benefice si care se asimileaza rapid fara efecte secundare. De obicei, pentru starile de oboseala se recomanda un complex de magneziu si vitamina B6.

7

Certificare

Atunci cand vorbim de produse farmaceutice trebuie sa fim foarte atenti la brand si la certificare deoarece nu orice nume poate fi de incredere. Cel mai bine este ca doritorii sa se orienteze catre branduri mari, cunoscute si care au mai multe certificari de la companii de incredere din domeniu. Brandurile mari nu risca sa isi compromita imaginea, deci vor face totul ca la carte pentru a nu isi pierde credibilitatea, clientii-cumparatori si deci, afacerea pana la urma. Cea mai buna certificare pe care o pot avea vitaminele in tara noastra este certificarea UE.

8

Efecte secundare

Ca la orice pastila pe care decidem sa o luam sau suntem sfatuiti sa o luam, prima data ar trebui sa ne uitam la efectele secundare. Acestea pot fi stari de greata, voma, agitatie, oboseala, ameteli, s.a. Cele mai potrivite vitamine, cele mai bune vitamine sunt cele care nu ne aduc efecte secundare.

Administrarea vitaminelor trebuie sa se faca in urma recomandarii unui medic sau urmand o reteta mai veche deoarece vitaminele care nu ne sunt necesare ne pot face rau. De exemplu, este cunoscut faptul ca supradozajul cu calciu se poate transforma in cioturi la coloana si dureri puternice, efect pe care nu si-l doreste nimeni.

Alegerea unei vitamine care sa ne faca bine si nu sa ne zapaceasca organismul se face dupa analiza rezultatelor obtinute la anumite investigatii. Se recomanda sa se urmeze strict recomandarile medicului sau farmacistului pentru ca vitaminele sa fie administrate nici mai mult, nici mai putin, ci exact cat trebuia organismului.

De asemenea exista luni mai friguroase cand suplimentele de vitamina C, de exemplu, nu se absorb in organism sau cand deficienta de vitamina D este mai mare si ne trebuie o doza marita. Este bine ca vitaminele sa se ia exact dupa cum a zis medicul: inainte sau dupa masa, pe stomacul gol sau cu multa apa, dar mai ales sa se evite combinarea mai multor vitamine fara prescriptia medicului.

Cele mai bune vitamine ne dau pofta de mancare atunci cand nu simtim deloc foame sau pofta pentru vreun aliment, ne ofera vitalitate si pofta de viata cand ne simtim depresivi si obositi, iar suplimentele destinate efortului intelectual ne fac sa trecem mai bine peste perioadele stresante si ne concentram mai usor, respectiv retinem/memoram mai repede o cantitate mare de informatii.